Центр демократії та верховенства права вимагає у соціологічних служб відкрити замовників виборчих опитувань. Це допоможе визначити якому із соціологічних досліджень довіряти, адже останні опубліковані опитування відрізнялися значно більше, ніж на статистичну похибку. Також згідно з законом “Про вибори народних депутатів України”, інформація про замовників соціологічних рейтингів повинна бути відкритою.
Громадська організація підготувала і надіслала чотири інформаційні запити: до групи “Рейтинг”, центру “Соціальний моніторинг”, КМІСу та Центру Разумкова. Згідно з Законом України “Про доступ до публічної інформації”, навіть приватні компанії зобов’язані оприлюднювати та надавати на запит інформацію, яка є суспільно значимою.
“Громадяни, особливо перед виборами, мають право знати, хто замовляв соціологію. У разі відмови, ми готові йти до суду і захищати там право на інформацію. Як організація ми маємо велику практику судових справ по доступу до інформації,” – прокоментував директор ЦЕДЕМ Тарас Шевченко.
Нагадаємо, згідно зі статтею 67 Закону України “Про вибори народних депутатів України”: “Інформаційні агентства, засоби масової інформації у разі поширення результатів опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, зобов’язані зазначати повну назву організації, що проводила опитування, замовників опитування”. За це є відповідальність: 170 – 340 гривень (стаття 212-20 Кодексу України про адміністративні правопорушення). Публікувати ім’я замовника є також частиною міжнародних стандартів у сфері виборів, зокрема Ради Європи.