У Верховній Раді за останній рік зареєстровано щонайменше 15 різних законопроєктів, які стосуються контролю над тютюном. Два законопроєкти, покликані врегулювати рекламу новітніх електронних пристроїв для куріння пройшли перше читання: проєкт Закону №4358 щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну (так званий «антитютюновий») та проєкт Закону №4212 про заборону реклами електронних сигарет.
Законопроєкт №4358 очікує розгляд у другому читанні вже цього сесійного тижня 19 листопада. Водночас, законопроєкт №4212 був рекомендований із внесенням вагомих правок до ІІ читання на останньому засіданні Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики 9 листопада.
Одна із вагомих відмінностей між законопроєктами – проєкт закону №4212 передбачає обмеження реклами тютюну, тоді як законопроєкт №4358 є комплексним антитютюновим: забороняє всю рекламу тютюнових виробів, електронних сигарет, тютюнових виробів без їх згоряння, запроваджує медичні попередження на пачках тютюнових виробів, нові вимоги щодо складу, маркування і звітності виробників та імпортерів тютюнових виробів.
Пропонуємо подивитись, чим різняться між собою законопроєкти, яких саме сфер стосуються заборони, передбачені їхніми положеннями, та як вплине на повсякденне життя подальше ухвалення проєкту Закону 4358 або 4212.