86% підтримують збільшення кількості громадських місць, вільних від диму, а 80% підтримують заборону куріння в громадських місцях тютюнових виробів для електричного нагрівання.
Всеукраїнське опитування «Практики вживання тютюну серед населення України та ставлення до антитютюнових заходів» проводилося Київським міжнародним інститутом соціології у травні 2022 року в рамках регулярного «Омнібусу» на замовлення ГО «Життя». У перебігу дослідження вивчалися думки і погляди дорослих жителів України (віком 18 років і старших) з різних питань, пов’язаних зі вживанням тютюнових виробів та ставленням до окремих законодавчих ініціатив.Загалом в рамках дослідження було проведено 2000 інтерв’ю.
Згідно з репрезентативним опитуванням, проведеним КМІС у травні 2022 року серед жителів України (віком 18 років і старших), абсолютна більшість респондентів (80%) підтримують заборону куріння тютюнових виробів для електричного нагрівання у громадських місцях (їх курять із пристроями, які в Україні представлені брендами glo, IQOS). Разом з цим 86% опитаних підтримують збільшення кількості громадських місць, вільних від диму (наприклад, робочі місця, офіси, приміщення підприємств, готелі).
Дослідники КМІС також цікавилися, як би вчинили респонденти, якби хтось курив у забороненому місці. Абсолютна більшість (84%) вдалися б до певних дій. Зокрема 67% діяли б проактивно: 55% попросили б курця припинити курити чи перейти до іншого місця, значно менше людей поскаржилися б персоналу закладу (9%) чи правоохоронним органам (3%). Ще 17% респондентів самі б змінили місце перебування.
Більшість респондентів підтримують заходи для запобігання початку куріння серед дітей та молоді, передбачені ухваленим Законом №1978-ІХ: 78% — заборону продажу сигарет та тютюну з ароматичними добавками; 76% — заборону продажу рідин для електронних сигарет з добавками; 79% — заборону реклами пристроїв для нагрівання тютюну. Дев’ять з 10 жителів України (92%) підтримують запроваджену раніше заборону продажу неповнолітнім пристроїв для нагрівання тютюну, електронних сигарет та рідин до них.
Більшість українців схвально ставляться до подальших норм захисту населення від шкідливого впливу тютюну. Заборону рекламного видимого розміщення пачок тютюнових виробів у точках продажу (магазини, кіоски, супермаркети) підтримують 81% опитаних, в той час, як підтримка підвищення податків на тютюнові вироби складає 74% респондентів.