#Суспільне: як створити незалежного мовника (частина ІІ)

Вже 10 квітня відбудуться вибори голови правління НСТУ. Цього дня члени Наглядової ради НСТУ оберуть людину, яка протягом 4 років керуватиме Суспільним мовленням.

У виборах візьмуть участь 8 кандидатів: Зураб Аласанія, Роман Вибрановський, Юрій Дараган, Олександр Зирін, Олександр Зорка, Олександр Коваленко, Олег Наливайко та Марек Сієрант. Голосування відбудеться у два тури: для перемоги у першому кандидат має набрати 9 голосів, у другому турі перемагає той, кого підтримала проста більшість членів Наглядової Ради.

Про свою стратегію та програму реформування Суспільного мовлення кандидати розповіли на міжнародній конференції «Незалежність органів управління Суспільного мовника – ключова передумова успішної реформи». Друга частина цього заходу була присвячена обговоренню пропозицій кандидатів. Організував конференцію Центр демократії та верховенства права спільно з Офісом Ради Європи.

На початку обговорення Зураб Аласанія розповів про концепцію зміни Суспільного

“Наша основна місія – стати запобіжником того, що у країні не настане застій. Для цього НТСУ має стати впливовим мовником, захищати свобода. Моя головна ідея – відділити адміністративну частину від творчої. У залежності творчих працівників від когось – корінь усіх зол. Адміністративні підрозділи повинні мати чітку вертикаль, а творчі – горизональне підпорядкування. Також важливо скоротити суб’єкти мовлення, але не канали”, – вказав він

Він також додав, що Суспільне мовлення повинне економити і перерозподіляти кошти, аби наявного бюджету вистачило на роботу мовника.

Роман Вибрановський наголосив, що обрання керівника – це лише початок

«Потрібна буде допомога донорів. Це не так про гроші, як про відкриті процедури, що допомагають працювати. Також – підтримка тих, хто при владі та громадськості. Потрібно говорити і знаходити спільні точки зору. Слід розпочати чесну розмову з індустрією:  так, ми заберемо частину аудиторії, а натомість збільшимо довіру до усієї медіа сфери. Аналогічний діалог варто вести і з державою», – вказав кандидат.

За його словами, керівник має бути підзвітний Наглядовій Раді. Це означає можливість проговорити, випрацювати спільне бачення і розраховувати на підтримку.

Юрій Дараган, зосередив увагу на контенті

“Всі чекають нового контенту. Основний акцент буде робитися на інформаційне і політичне прямоефірне мовлення. Воно має бути максимально інтерактивним. Також заплановані історичні, культурні проекти. У ефіір мають бути представлені усі соціальні групи. Пропонується також дати глядачам право стати активними учасниками Суспільного: надсилати власні матеріали, брати участь у програмах”, – розповів він.

Олександр Зирін обрав за основу своєї стратегії виробництво контенту та переоснащення НСТУ

“Без фінансування не буде Суспільного. Нам також слід застосувати продюсерську систему, а не застарілу редакторську систему. Професіоналам не сказали, що потрібно збудувати у цій країні. Суспільство і держава так і не сформулювала вимоги до Суспільного”, – вважає він.

Олександр Зорка, відзначив, що Суспільне має доносити до влади проблеми громадськості

“Завдання Суспільного: перевернути піраміду. У ширшій частині повинна бути можливість доносити до влади ту чи іншу проблему. За допомогою Суспільного має здійснюватися тиск на владу, щоб проблема, заявлена суспільством, вирішувалася”, – вважає він.

За словами кандидата, медіа менеджер має вміти формулювати завдання для колективу, забезпечити його виконання і дати зворотній зв’язок.

Олександр Коваленко  у своєму виступі закликав враховувати потреби аудиторії:

“Потрібні якісні програми, які хочуть бачити людини. Молодь, яка зараз більше користується соцмережами, теж потрібно залучати. Наступний крок – здійснити якісне переоснащення і модернізацію усіх філій”, – пропонує він.

Олег Наливайко у своїй презентації зробив акцент на плані та команді:

“Ми розробили дуже широку стратегію, аби чітко визначити, хто за що відповідає. Сформували також календарний план, який представили у понеділок. Саме суспільство може стати ефективним власником НСТУ. Упевнений, що ми сформуємо раціональний порядок використання коштів. Ми чітко бачимо потребу перейти на продюсерську модель. Команда для цього є: буду спиратися на тих, з ким працював у комісії, запросимо також експертів із використання нерухомості”, – відзначив кандидат

Марек Сієрант у своєму виступі наголосив на основних принципах Суспільного:

Суспільне мовлення – це передовсім демократія, незалежність, деолігархізація і об’єктивне інформування суспільства. Я хочу бачити українське телебачення, яке під час війни уникає пропаганди, але стає джерелом інформаційного спротиву. Однак важливий не абстрактний контент, а його творці, тому ми робимо акцент на мотивацію і ріст персоналу”, – відзначив він.

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Задайте Ваше питання через форму:

Ваше ім'я (обов'язково)

Ваш email (обов'язково)

Ваше повідомлення


Також ви можете звернутися до нас іншими способами: