Українські користувачі соцмережі Facebook отримали інструменти, які дозволяють визначати замовників політичної реклами та дізнаватися про неї більше. З 18 березня компанія запровадила нові правила політичної реклами.
Головною метою нових правил є прозорість політичної реклами у соцмережі та захист від іноземного втручання, відзначають у Facebook. Адже такі повідомлення впливають на вибір громадян, а охоплення одного платного поста може сягати мільйона користувачів. Кожен, хто хоче розмістити політичну рекламу, відтепер має пройти ідентифікацію: для цього йому доведеться надати посвідчення особи (паспорт) або два офіційні документи.
Відтак, усі рекламні повідомлення матимуть позначку про те, хто саме оплатив їх просування. Крім того, Facebook відкрив базу даних про рекламні кампанії. За допомогою “Бібліотеки реклами” читачі зможуть дізнатися про вартість кожного прорекламованого посту, кількість переглядів і навіть вік та стать аудиторії. По-друге, користувачі мають опцію пошуку: наприклад, можуть побачити, хто замовляв рекламу на користь певного політика (або проти нього) за його прізвищем. Або визначити, які рекламні повідомлення розміщувалися на певній сторінці. До речі, пости з політичною рекламою лишатимуться у базі упродовж семи років.
Дізнатися про нововведення детальніше та з наочними ілюстраціями ви можете в інфографіці.
Також адміністрація соцмережі заборонила іноземним користувачам оплачувати рекламу, спрямовану на українських читачів (такий принцип діятиме і щодо інших країн). На цей крок компанія пішла для протидії іноземному втручанню у виборчі кампанії.
Нагадаємо, 8 лютого команда Facebook на запит Центру демократії та верховенства права провела тренінг для журналістів та медійних громадських організацій. ЦЕДЕМ став довіреним партнером Facebook в Україні та долучився до спільного першого заходу, який пояснив медійникам особливості роботи Facebook у контексті виборів в Україні.