Четвертий пленарний тиждень роботи парламенту почався із акції громадських активістів, які борються за справедливий конкурс на посаду аудитора НАБУ. Минулого тижня в Раді намагались просунути провладного кандидата Найджела Брауна, якого борці з корупцією називають не інакше, як “лижний інструктор”, апелюючи до історії із іспанським лижним інструктором, що підписав угоду про “LNG-термінал” у часи Януковича. Сподіваюсь, що парламентарі під контролем громадськості оберуть аудитора НАБУ за чіткими фаховими критеріями, непричетного до співпраці з олігархами та непідконтрольного владі.
Окрім питання призначення аудитора НАБУ на порядку денному Верховної Ради низка реформаторських законопроектів, проігнорованих парламентарями минулого тижня.
Передусім РПР повторює заклик до парламенту якнайшвидше приступити до розгляду законопроекту N6011 “Про антикорупційні суди”. Створення антикорупційних судів дозволить завершити формування системи нових інституцій запобігання і протидії корупції в Україні: НАЗК, НАБУ і антикорупційні суди, і унеможливить саботаж покарання корупціонерів з боку нелюстрованої судової системи.
Новий пленарний тиждень дає повторний шанс на ухвалення двох системних законопроектів в реформуванні енергетичного сектору, де ми поки що спостерігаємо інфляцію обіцянок з боку урядовців, на фоні відсутності необхідних рішень.
Першим у пакеті реформи енегрентичного сектору є доопрацьований N4941-д “Про енергетичну ефективність будівель”. Другим – законопроект N4549 “щодо механізму закупівлі енергосервісу”, метою якого є забезпечення функціонування ефективного механізму закупівлі енергосервісу, стимулювання розвитку ринку енергосервісу в Україні та виконання зобов’язань України відповідно до Директиви 2012/27/ЄС.
Також на порядку денному два важливі законопроекти для економічного розвитку: N4194, який скасовує обов’язковість використання печаток підприємцями, усуваючи ще одну штучну вимогу на шляху започаткування підприємницької діяльності, а також законопроект N4644, який має на меті привести умови перевезення небезпечних вантажів автомобільним, залізничним та річковим транспортом до європейського рівня з метою гарантування належного рівня безпеки.
Також парламент має зробити ще один крок в напрямку реформи публічної адміністрації. Законопроект N4526-д передбачає приведення законодавчих актів (законів про КМУ та ЦОВВ) у відповідність з новим Законом “Про державну службу”, в тому числі щодо визначення функцій державних секретарів та розмежування функцій, завдань та відповідальності міністра, його заступників та державних секретарів.
Експерти РПР закликають народних обранців не ухвалювати законопроект N3498 щодо регульованих ринків і деривативів, який посилює адміністративний тиск на фінансовий і товарний ринки, без внесення напрацьованих громадськістю змін.