5 лютого 2020 року в Раді зареєстрували Проект Закону “Про електронні комунікації” (Проект №3014, н.д. Олександр Федієнко, Михайло Крячко, Роман Соха та інші). Наразі цей проект є другою спробою зареєструвати документ, що регулюватиме сферу електронних комунікацій (попередньою був Проект №2264 ). Українському суспільству варто очікувати нововведень у судовій сфері, органах правопорядку і не лише.
Крім уніфікації термінології у різних законодавчих актах, автори проекту пропонують виключити з Кодексу України про адміністративні правопорушення статті щодо відповідальності за експлуатацію установок проводового мовлення без реєстрації чи дозволу, порушення правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, взаємоз’єднання телекомунікаційних мереж.
Крім цього, як і у проекті №2264, заборону пошкодження таксофонів планують замінити на відповідальність за розсилання спаму та комерційних електронних повідомлень без згоди отримувача. До адміністративних правопорушень тепер належатиме і невиконання законних вимог посадових осіб ЦОВВ в сферах електронних комунікацій та радіочастотного ресурсу (який, відповідно до проекту, має бути створено для розгляду справ та накладення адміністративних стягнень).
Зміни також очікують на Земельний Кодекс України. Зокрема, довкола земель електронних комунікацій створюватимуть охоронні зони та просіки, а постачальники телекомунікацій матимуть право вимагати від власників таких земель можливості прокладання під землею електронних комунікаційних мереж.
Також зі сфери дії Закону України “Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України” пропонують виключити усі питання, пов’язані з телекомунікаціями та радіочастотним ресурсом. Крім цього, нові повноваження може отримати поліція: забезпечувати проведення спільних з органом регулювання у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра заходів. Їх метою буде встановлення та притягнення до відповідальності власників радіообладнання, експлуатація якого заборонена в Україні або яке експлуатується без визначеного законодавством радіочастотного присвоєння.
Водночас, у Законі України “Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)”, пропонують встановити заборону на страйки персоналу постачальника електронних комунікаційних мереж, якщо це призведе до припинення функціонування таких мереж. Автори також планують внести зміни до Закону України “Про тероризм”, дозволивши Кабміну встановлювати порядок тимчасового обмеження надання електронних комунікаційних послуг у районі проведення антитерористичної операції.
На додачу, законопроект не передбачає відповідальності постачальника електронних комунікаційних мереж або послуг за зміст інформації, що передається. Крім того, Кабмін встановлюватиме нормативи коштів (з Держбюджету та місцевих бюджетів), що спрямовуватимуться на покриття витрат у сфері електронних комунікаційних послуг (адресна допомога).
Також органи державної влади мають надавати та оприлюднювати інформацію щодо електронних комунікацій, якою вони володіють, в єдиній точці доступу, що буде створена відповідно до закону.
Наразі Проект перебуває на розгляді Комітету з питань цифрової трансформації.
Картка законопроекту: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=68059