Консультації

Консультації

Центр демократії та верховенства права надає безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Ми будемо раді поділитися своїм досвідом із усіма охочими. 

 

Зокрема, звертайтеся до нас із таких питань:

 

Правове регулювання діяльності журналістів та засобів масової інформації:

  • роз’яснення положень законодавства, що регулює діяльність ЗМІ (Законів України «Про телебачення і радіомовлення», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про інформаційні агентства», «Про рекламу» тощо);
  • правовий захист власних творів та умови використання творів, що захищені авторським правом;
  • дифамаційні ризики та їх уникнення;
  • правомірне розміщення реклами у ЗМІ;
  • актуальні зміни в інформаційному просторі України (перехід на цифрове телебачення, запровадження суспільного мовлення, роздержавлення друкованих ЗМІ, правове регулювання новітніх медіа тощо), та
  • будь-які інші правові питання у галузі журналістики і масової інформації.

 

Доступ до публічної інформації:

  • роз’яснення поняття «публічна інформація»
  • допомога у складанні якісних запитів на інформацію;
  • визначення адресата запиту – органу влади або іншої особи;
  • роз’яснення обов’язків отримувача запиту;
  • оскарження неправомірних відмов у доступі до інформації тощо.

 

Для того, щоб отримати інформацію, яка вас цікавить, зверніться до нас за допомогою гарячої лінії:

  • напишіть лист на адресу hotline@medialaw.kiev.ua або
  • зателефонуйте за номером: (044) 383 20 44 з 10.00 до 18.00 у будні дні.

 

Будь ласка, повідомляйте ваше прізвище та ім’я, а якщо ви представляєте певну організацію – також її назву.

 

Будемо вдячні вам за ваші запити і докладемо всіх зусиль, аби вам допомогти!

Ще консультації

Консультації

Щодо окремих аспектів діяльності медіа під час виборів

Чи може ток-шоу із кандидатами у Президенти України бути розцінене як передвиборна агітація? Визначення передвиборної агітації у Законі України “Про вибори Президента України” дуже широке. Передвиборна агітація – це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата на пост Президента України. Проте важливим аспектом цього визначення є мета […]

Як знизити правові ризики журналістських розслідувань?

Роль засобів масової інформації як “сторожового пса демократії” (public watchdog) особливо відчутно проявляється у випадках, коли публікації журналістських розслідувань кардинально змінюють теми суспільного дискурсу як на політичних та адміністративних рівнях, так і в побутових обговореннях за чашкою кави. Більше того, подібні кроки і в розумінні громадськості, і в розумінні журналістів завжди є певно slippery slope, […]

Як розрізнити висвітлення діяльності Президента та його агітації як кандидата?

Українське законодавство встановлює особливий порядок висвітлення діяльності Президента в аудіовізуальних ЗМІ. При цьому, у період передвиборної агітації також діє виборче законодавство, що встановлює особливі правила інформування суспільства про кандидатів. Звідси виникає питання, як аудіовізуальним ЗМІ розрізнити висвітлення діяльності Президента та його агітації як кандидата? Закон України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів […]

Чи є сканування «надмірним тягарем» у роботі розпорядника?

31 січня 2019 року Верховний Суд прийняв рішення у справі № 820/4258/17, яким визнав порушення права запитувача на доступ до публічної інформації і зобов’язав розпорядника надати у електронному вигляді 10 283 накази (загальна кількість сторінок цих документів, на жаль, не вказана), видані за півтора року роботи органу. У даній справі розпорядник відмовлявся надавати документи у електронному […]

Чи можуть журналісти отримати доступ до підозрюваних чи їхніх адвокатів під час досудового розслідування?

Працюючи в кримінальній тематиці, журналіст взаємодіє зі специфічним правовим полем. Перш за все, це спричинено особливостями кожної стадії кримінального провадження. Також, як правило, первинними джерелами інформації в таких темах є правоохоронці. Професійний журналістський стандарт балансу думок потребує озвучення в кожній такій темі позиції підозрюваного або його адвоката (зрозуміло, зі згоди самого підозрюваного). Найчастіше підозрюваний і […]

Яких вимог треба дотримуватися, розповсюджуючи пресу?

Чи обов’язкова державна реєстрація друкованого ЗМІ? Так, в Україні, державна реєстрація друкованих видань обов’язкова. Традиційно, розповсюдження преси не регулюється так суворо, як діяльність аудіовізуальних медіа, через слабший вплив на аудиторію та відсутність необхідності розподіляти обмежений радіочастотний ресурс. При цьому, для розповсюдження друкованих ЗМІ є окремі вимоги, що стосуються необхідності державної реєстрації та вихідних даних. Відповідно […]

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Для того, щоб отримати інформацію, яка вас цікавить, зверніться до нас за допомогою гарячої лінії: