Консультації

Консультації

Центр демократії та верховенства права надає безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Ми будемо раді поділитися своїм досвідом із усіма охочими. 

 

Зокрема, звертайтеся до нас із таких питань:

 

Правове регулювання діяльності журналістів та засобів масової інформації:

  • роз’яснення положень законодавства, що регулює діяльність ЗМІ (Законів України «Про телебачення і радіомовлення», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про інформаційні агентства», «Про рекламу» тощо);
  • правовий захист власних творів та умови використання творів, що захищені авторським правом;
  • дифамаційні ризики та їх уникнення;
  • правомірне розміщення реклами у ЗМІ;
  • актуальні зміни в інформаційному просторі України (перехід на цифрове телебачення, запровадження суспільного мовлення, роздержавлення друкованих ЗМІ, правове регулювання новітніх медіа тощо), та
  • будь-які інші правові питання у галузі журналістики і масової інформації.

 

Доступ до публічної інформації:

  • роз’яснення поняття «публічна інформація»
  • допомога у складанні якісних запитів на інформацію;
  • визначення адресата запиту – органу влади або іншої особи;
  • роз’яснення обов’язків отримувача запиту;
  • оскарження неправомірних відмов у доступі до інформації тощо.

 

Для того, щоб отримати інформацію, яка вас цікавить, зверніться до нас за допомогою гарячої лінії:

  • напишіть лист на адресу hotline@medialaw.kiev.ua або
  • зателефонуйте за номером: (044) 383 20 44 з 10.00 до 18.00 у будні дні.

 

Будь ласка, повідомляйте ваше прізвище та ім’я, а якщо ви представляєте певну організацію – також її назву.

 

Будемо вдячні вам за ваші запити і докладемо всіх зусиль, аби вам допомогти!

Ще консультації

Консультації

Як змінились умови використання мов для друкованих ЗМІ після ухвалення нового Закону?

Для друкованих ЗМІ чинний закон про пресу дозволяє випускати газети/журнали будь-якою мовою. Проте, прийнятий Закон України “Про функціонування української мови як державної” дещо змінює усталену схему роботи та вносить корективи щодо особливостей розповсюдження, тиражу тощо. Перш за все, варто зауважити, що норми, які встановлюють вимоги щодо мови друкованих ЗМІ починають діяти тільки через 30 місяців […]

Чи охороняються авторським правом анонімні твори?

Якщо коротко, то відповідь – так. Авторським правом охороняються будь-які твори: підписані та анонімні, опубліковані та неопубліковані. Авторське право на твір виникає внаслідок факту його створення.  Це означає, що, якщо ви бачите непідписаний текст або непідписану картинку, її все одно не можна використовувати без дозволу. Так само і навпаки – якщо ви не поставили своє […]

Про що варто знати онлайн-медіа?

Онлайн-медіа – це особлива категорія засобів масової інформації. Їхня діяльність в загальних рисах регулюється подібно до інших категорій ЗМІ, але має кілька особливостей, про які треба пам’ятати. Вони стосуються державної реєстрації, статусу журналістів онлайн-видань, юридичної відповідальності, захисту авторських прав та вихідних даних.   1) Реєстрація. За чинним українським законодавством, реєструвати онлайн ЗМІ – необов’язково, тому […]

Чи можна на публічний запит отримати відео, зняте поліцією?

До ЦЕДЕМ звернулась запитувачка, яка отримала від правоохоронних органів відмову у наданні знятого ними відео. Чи було порушено її право і чи повинні правоохоронні органи надавати таку інформацію на інформаційні запити, надіслані відповідно до Закону «Про доступ до публічної інформації»? Пропонуємо з’ясувати це питання у цьому матеріалі.   Законодавче регулювання Оскільки у конкретній ситуації відео […]

Як зареєструвати авторське право

Українські журналісти неодноразово стикалися з порушення своїх авторських прав – крадіжками текстів, відео чи фотоматеріалів. В усіх випадках довести своє авторство можна через суд – однак це тривалий і складний процес. Тому у попередній консультації ми радили завчасно реєструвати своє авторське право. Де і як саме – на ці питання відповідаємо у новій консультації від […]

Щодо окремих аспектів діяльності медіа під час виборів

Чи може ток-шоу із кандидатами у Президенти України бути розцінене як передвиборна агітація? Визначення передвиборної агітації у Законі України “Про вибори Президента України” дуже широке. Передвиборна агітація – це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата на пост Президента України. Проте важливим аспектом цього визначення є мета […]

Ми надаємо безоплатні консультації із юридичних питань у сфері інформаційного та медійного права. Будемо раді поділитися з вами своїм досвідом.

Листи з інших питань не розглядаються.

Докладніше про консультації

 

Для того, щоб отримати інформацію, яка вас цікавить, зверніться до нас за допомогою гарячої лінії: