23 та 24 липня 2020 року Центр демократії та верховенства права провів чергові вебінари в рамках проєкту Коаліції ОГС Полісся – синергія і вплив. Спікерка – Олександра Романцова, виконавча директорка Центру громадянських свобод, розповіла про запобігання конфліктам в організаціях. Учасники дізналися зокрема про те, що:
Конфлікт не дорівнює насильству. Конфлікти – це відносини між двома або більше сторонами, які мають (або думають, що мають) непоєднувані інтереси. Це частина нашого життя, невідворотна і часто творча. Конфлікти виникають, коли люди мають різні цілі і після їх залагодження, часто приносять покращення для всіх сторін, бо кожний отримує стимул для змін та розвитку. Це природна частина спілкування.
Конфлікт виникає, коли є об’єкт, емоції опонентів, цілі та мотиви, приховані причини та привід. Зазвичай привід суттєво відрізняється від причини.
Форми конфліктів залежно від того, чи сумісні цілі та поведінка поділяють на:
– Відкриті (несумісні цілі та поведінка);
– Приховані (несумісні цілі і сумісна поведінка);
– Поверхневі (сумісні цілі і несумісна поведінка).
Алгоритм виходу з конфлікту:
Крок 1 – Вислухайте;
Крок 2 – Уточніть;
Крок 3 – Висловіть розуміння;
Крок 4 – Вибачтеся або висловіть жаль;
Крок 5 – Запропонуйте варіанти вирішення;
Крок 6 – Виконайте обіцяне.
Що допомагає при вирішенні конфлікту:
- Створіть комфортну обстановку;
- Майте достатній ресурсний стан;
- Вислухайте опонента;
- Дистанціюйтеся від негативних емоцій;
- Дочекайтеся, поки спаде рівень пристрастей;
- Відсікайте історію конфлікту;
- Визначте справжню причину конфлікту;
- Перейдіть до обговорення варіантів рішення;
- Контролюйте свої формулювання.