Корисні поради з серії комунікаційних тренінгів для регіональних активістів

June 19, 2020

В рамках проєкту “Коаліції ОГС Полісся – синергія і вплив” Центр демократії та верховенства права проводить вебінари з організаційного розвитку та комункації і адвокації для активістів міст Житомир і Луцьк. У цій публікації ми зібрали корисні поради з серії тренінгів з комунікації та адвокації

15-16 травня ми говорили про сторітеллінг – те як і навіщо розповідати історії при комунікації своїх ініціатив. Спікерка Ірина Купчинська розповіла про те, як історії можуть ставати “троянським конем” для вашого меседжу, адже, якщо він викликає емоції, аудиторії буде легко сприймати їх, переповідати та формувати ставлення. Це одна із причин, чому після конкретної гучної аварії можуть змінити законодавство, а тисячі не менш жахливих ДТП не потрапляють навіть у регіональні газети.

Кілька порад від Ірини на основі книги Йони Закса “Winning the Story Wars” про те, якою має бути історія:

  • Намацальна. Інформація, до якої люди можуть “торкатися” та “відчувати”;
  • Викликає ставлення. Включайте персонажів, яких люди захочуть бачити нагородженими або покараними;
  • Занурює. Розвивайте історію так, щоб інші могли почерпнути щось про цінності;
  • Запам’ятовується. Додайте сцени та метафори, які полегшують людям пригадування основного повідомлення;
  • Емоційна. Надихає інших у тому, чому вони навчаються чи що відчувають.

І звісно – слухайте історії, які розповідають ваші аудиторії: про інших та про себе самих.

20-21 та 27-28 квітня на вебінарах зі стратегічних комунікацій спікерка Марина Говоруіна поділилась тим, що головне в сильному тексті – це турбота про читача. Тому кожен раз пишучи текст варто задуматись над тим:

  • Як ви можете своїм текстом покращити їх життя? 
  • Яку проблему допоможете вирішити? 
  • Що його насправді хвилює ваших читачів?

Кілька порад від Марини щодо написання текстів:

  • Спрощуйте. Якщо текст можна зробити простішим робіть;
  • Читайте. Кожен текст вголос;
  • Не робіть парцеляцію (розбивку одного речення на кілька без причини);
  • Прибирайте слова, близькі за змістом;
  • Додайте м’яса. М’ясо це щось з реальності, що допомагає зробити текст переконливим. Досвід, подробиці, тонкощі, проблеми, рішення, покрокові керівництва і справжні ілюстрації це м’ясо. Теоретичні схеми, оцінки, висновки та будь- які поверхневі судження не м’ясо;
  • Почніть абзац з головної думки. Якщо вона важлива її дочитають. Якщо вона не цікава читачеві, він просто перейде до наступного абзацу. Це зручно.