Від ідеї до реалізації успішної адвокаційної кампанії: ЦЕДЕМ провів Школу адвокації 3.0

March 25, 2019

22–24 березня пройшла триденна Школа адвокації Центру демократії та верховенства права. Упродовж трьох насичених днів, учасники покращили свої навички розробки успішних адвокаційних стратегій, їх комунікації для цільової аудиторії, навчились шукати “вікна можливостей” у роботі з парламентом та урядом, а також, об‘єднувати людей навколо суспільно важливих ідей.

У рамках Школи адвокації спікери-практики поділилися своїми знаннями про етапи реалізації адвокаційних кампаній, на реальних кейсах учасники визначали ключових гравців і зацікавлені сторони та як впливати на них.

Директор Центру демократії та верховенства права Тарас Шевченко ознайомив учасників із основами адвокації, детально розповів про оцінку політичного ландшафту. Особливу увагу звернули на підхід до ключових гравців: політиків і людей, які приймають рішення, експертів.

Ігор Розкладай, юрист Центру демократії та верховенства права, головний експерт груп Реанімаційного Пакету Реформ “Медіа реформа” та “Політика національної пам’яті”, разом із учасниками розібрав кейс успішного реформування Суспільного мовника та історичну ретроспективу українського телебачення загалом.

По завершенню дня учасники мали змогу поспілкуватися у форматі вечері-дискусії з Олександром Опанасенком, Народним депутатом України 8-го скликання. Говорили про особливості роботи з парламентом, потенційні можливості реалізації конкретних кампаній, спрямованих на вирішення суспільних проблем, особисті важелі успіху і плани на майбутнє.

Протягом другого та третього робочого дня учасники працювали з Юлією Солохою, фахівцем з побудови ефективних громадських кампаній, адвокації та комунікацій, над розробкою стратегій адвокасі кампаній. Юлія наголосила на важливості медіа як інструменту адвокації, детально розповіла про інструменти медіаадвокації та розробку структури повідомлень на прикладі власних успішних адвокаційних кампаній. Детально розглянули відмінності між різними зацікавленими сторонами та розібрали етапи адвокаційної кампанії.

У неділю учасники отримали змогу на практиці застосувати отримані знання працюючи у групах над розробкою адвокаційної стратегії щодо визначеної проблеми. По завершенню презентували свої напрацювання та отримували розгорнутий коментар щодо своєї роботи.

Голова правління Transparency International Ukraine Ярослав Юрчишин, поділився з учасниками багаторічним досвідом організації кампаній громадської адвокації, політичної експертизи та аналізу політики. У рамках Школи розказав про особливості роботи з парламентом на кожному з етапів розгляду законопроектів.

Не оминули увагою і роботу з урядом, Андрій Гевко, експерт групи “публічна адміністрація” Реанімаційного пакету реформ, ознайомив учасників з  нормативно-правовою базою, на яку варто спиратись під час адвокації в уряді.

Засновник гуманістичного руху UAnimals та креативний директор Gres Todorchuk PR Олександр Тодорчук поділився власним досвідом того, як заряджати людей ідеєю та формувати широке коло однодумців. Учасники отримали багато практичних порад, які матимуть змогу застосувати у власній діяльності.

Захід відбувся за підтримки Швеції