Як запобігати конфліктам у організаціях: корисні поради

July 28, 2020

23 та 24 липня 2020 року Центр демократії та верховенства права провів чергові вебінари в рамках проєкту Коаліції ОГС Полісся – синергія і вплив. Спікерка – Олександра Романцова, виконавча директорка Центру громадянських свобод, розповіла про запобігання конфліктам в організаціях. Учасники дізналися зокрема про те, що:

Конфлікт не дорівнює насильству. Конфлікти – це відносини між двома або більше сторонами, які мають (або думають, що мають) непоєднувані інтереси. Це частина нашого життя, невідворотна і часто творча. Конфлікти виникають, коли люди мають різні цілі і після їх залагодження, часто приносять покращення для всіх сторін, бо кожний отримує стимул для змін та розвитку. Це природна частина спілкування.

Конфлікт виникає, коли є об’єкт, емоції опонентів, цілі та мотиви, приховані причини та привід. Зазвичай привід суттєво відрізняється від причини.

Форми конфліктів залежно від того, чи сумісні цілі та поведінка поділяють на:

Відкриті (несумісні цілі та поведінка);

Приховані (несумісні цілі і сумісна поведінка);

Поверхневі (сумісні цілі і несумісна поведінка).

Алгоритм виходу з конфлікту:

Крок 1 – Вислухайте;

Крок 2 – Уточніть;

Крок 3 – Висловіть розуміння;

Крок 4 – Вибачтеся або висловіть жаль;

Крок 5 – Запропонуйте варіанти вирішення;

Крок 6 – Виконайте обіцяне.

Що допомагає при вирішенні конфлікту:

  • Створіть комфортну обстановку;
  • Майте достатній ресурсний стан;
  • Вислухайте опонента;
  • Дистанціюйтеся від негативних емоцій;
  • Дочекайтеся, поки спаде рівень пристрастей;
  • Відсікайте історію конфлікту;
  • Визначте справжню причину конфлікту;
  • Перейдіть до обговорення варіантів рішення;
  • Контролюйте свої формулювання.