Запропоновано заборонити зовнішню рекламу на об’єктах культурної спадщини

January 24, 2017

19 січня 2017 року низка народних депутатів (І. Подоляк, В. Єленський, М. Княжицький, М. Матіос, О. Лаврик, Т. Острікова, Р. Семенуха, С. Кіраль) внесла на розгляд Верховної Ради Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо заборони розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках культурної спадщини (№5679). Законопроект має на меті забезпечити належну охорону об’єктів культурної спадщини через забезпечення їхнього гідного вигляду. Депутати пропонують внести зміни до КУпАП, ЗУ «Про рекламу» та ЗУ «Про охорону культурної спадщини», серед яких:

  • заборона розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках культурної спадщини, в їх охоронних зонах, об’єктах, що включені до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО та в їх охоронних (буферних зонах);
  • встановлення відповідальності за розміщення такої реклами на рівні 1 200 неоподатковуваних мінімумів за 1 м2 рекламної площі (20 400 грн.);
  • надання можливості Міністерству культури України встановити єдині вимоги до розміщення зовнішньої реклами в історичних ареалах населених місць;
  • врегулювання питання розміщення афіш на закладах культури, що є пам’ятками, шляхом внесення змін до Закону України «Про рекламу». Заклад культури буде спроможний інформувати населення про культурні заходи, що відбуваються саме в ньому, але у повідомленні про захід не має бути жодної інформації рекламного характеру про спонсора чи його товари, знаки чи послуги;
  • надання повноважень органам охорони культурної спадщини на публікацію у п’ятиденний термін на офіційному веб-сайті інформації щодо порушень, що були виявлені відповідними органами, та заходів щодо їх усунення.

Картка законопроекту: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60962