Три місяці пролетіли дуже швидко, і позавчора Відкритий Університет Реформ провів останню навчальну субота. Цього разу лекції були присвячені молодіжній та гендерній політиці, а ще – взаєминам бізнесу та уряду.
Олександр Санченко, експерт з молодіжної політики та молодіжного маркетингу, розповів про фандрейзинг. Для того, щоб успішно залучити гроші на свої проекти, треба розуміти, з ким саме ви хочете співпрацювати. Загалом, є чотири джерела ресурсів – приватні компанії, фонди/грантодавці, держава та фізичні особи. Звертаючись до них, треба чітко розуміти, що ви можете їм дати в обмін на їхній внесок у ваш проект. Для прикладу, якщо хочете залучити кошти держави – варто подумати, чи можете ви допомогти іміджу країни та чи може проект стати частиною культурної дипломатії. Якщо подаєте грантову заявку – з’ясуйте, які цілі ставить перед собою відповідний фонд та подумайте, чи є у вас спільна мета. Також відбувся невеликий воркшоп.
Лариса Денисенко, адвокат, правозахисниця, письменниця та радіоведуча поговорила з вурівцями про гендерну політику в Україні. Гендер – це соціальна функція. Це поняття набагато ширше, ніж просто стать. 12% складу українського Парламенту – жінки. Це найбільша цифра за всю історію України. На жаль, на місцевому рівні ситуація трохи інша. Так, у регіонах жінок не допускають у політику не виборці, а їхні сім’ї, які вважають, що політика – дуже брудна справа, і тому жінці краще туди не йти. Низка країн запроваджує гендерні квоти для забезпечення доступу жінок до роботи в органах влади. При цьому, слід враховувати, що гендерні квоти – явище тимчасове: вони покликані вирівняти ситуацію, після чого їх доцільно скасувати.
Олег Крикавський, інспектор Ради бізнес-омбудсмена при Кабінеті Міністрів України, поділився багатим досвідом роботи в сфері Government Relations (GR), зокрема у компанії “Shell в Україні”. GR, вважає Олег, – це мистецтво результативної взаємодії з урядом. Серед іншого, GR передбачає побудову правильного піару перед органами державної влади. Головна відмінність GR та лобізму в тому, що лобісти ставлять за мету ухвалення якогось закону. Головна задача GR – вибудувати стабільні стосунки з державними управлінцями та державними інституціями, фундаментом яких є довіра. Важливо також не зіпсувати імідж компанії та не давати проводів для створення пліток про підкуп держслужбовців чи будь-які інші неправомірні дії.
Наприкінці навчального дня, до вурівців 7-го набору завітали вурівці 6-го набору. В теплих стінах вурівського дому випускники розповідали майже випускникам про те, як змінилося їхнє життя після участі в проекті.