Попри труднощі з електроенергією в Україні, Центр демократії та верховенств права продовжує реалізовувати освітні заходи і 9-10 грудня провів Школу комунікацій 3.0 у онлайн-режимі. Школа комунікацій ЦЕДЕМ – це безкоштовний інтенсив для комунікаційників та піарників громадського сектору, які бажають поглибити свої знання та навички в сфері комунікацій.
Захід викликав значний інтерес серед організацій громадянського суспільства: організатори отримали 190 заявок.
На учасникі чекали:
- 2 дні онлайн-навчання;
- цікаві лекції, тренінги та практичні кейси від експертів з комунікацій;
- онлайн-спілкування з експертами.
“Підсилювати громадський сектор – зараз це важливе завдання. І проблема полягає в тому, що організації багато роблять, та не всі про це знають. Тому важливо посилювати навички комунікаційників поширювати результати роботи громадський сектор. Тому дуже важливо підсилити навички фахівців. Серед учасників Школи є комунікаційники, а також керівники громадських організацій та благодійних організацій, вони прагнуть розповісти суспільству про важливі проєкти, які втілюють”, – наголосила Олеся Холопік, директорка Центру демократії та верховенства права.
За два дні Школи учасники дізналися:
Як вести соціальні мережі, аби не отримати бан для свого акаунту чи сторінки. До прикладу, через фото чийогось паспорта чи образливий вірш про російських окупантів ваша сторінка може відправитися в бан. Але справа не у міфічному “московському офісі Facebook” (його не існує), а у правилах соцмережі. Їх знання допоможе уникати проблем. Про це розповів Ігор Розкладай, юрист, заступник директора Центру демократії та верховенства права.
Як просувати у соцмережах соціальні кампанії та комунікувати складні теми. Адже деколи треба не лише зробити патріотичний пост, а й, скажімо, переконати постраждалих від сексуального насильства не вважати себе винними і розповісти про це – аби держава могла покарати російських злочинців. Про це говорила Маргарита Клещаєва, партнерка комунікаційного агентства plusone.
Як створювати креативний контент у соцмережах. Гумор і алюзії допомагають донести ідею до читача, адже за допомогою жартів і мальованих котиків можна говорити і про цілком серйозні теми. До прикладу, нагадувати пішоходам про потребу носити світловідбивні елементи і яскравий одяг у темну пору, аби водії їх помітили. Як вигадувати жарти і коли цього робити не слід, розповіла Марина Пономаренко, авторка креативної сторінки “Ми не празднували”.
А що робити, коли тема, про яку ви говорите, складна для читачів? Тетяна Дуднік, контент-менеджерка Національного проєкту з медіаграмотності “Фільтр”, розповіла, як зробити популярною медійну грамотність. Зокрема, про ключову роль якісного контенту. Якщо він корисний і викликає бажання поширити – це вже перемога. А підсилить кампанію співпраця з лідерами думок.
Як підсилити ваші соцмережі цікавим та якісне відео. Аби воно було таким, недостатньо просто завантажити ролик у Facebook. Віктор Пічугін, журналіст, директор з розвитку “Накипіло”, розповів, як працювати з відео у соцмережах.
Як комунікація стає важливим елементом адвокації – просування важливих для суспільства змін. Про це розповіла Олеся Холопік, директорка ЦЕДЕМ. Вона також поділилася успішним досвідом Центру демократії та верховенства права у цій сфері. Так, ЦЕДЕМ в рамках Кампанії “За безпечні дороги” доніс до суспільства потребу пристібатися у авто. Як результат, більше людей почали користуватися ременями безпеки, а законотворці відреагували на суспільний запит і посилили відповідальність за порушення цього правила.
Як дотримуватися авторських прав у соцмережах. Адже неправильно вважати, що “викладене в інтернеті – значить спільне”. Фото, відео чи картинку хтось створив, тож у нього є авторське право. Як це працює у випадку соцмереж, розповіла Надія Шувар, юристка, заступниця директора з програмного розвитку Центру демократії та верховенства права.
Як написати прес-реліз, котрий зацікавить медіа. Головна порада – більше конкретики. Слід одразу чітко пояснити, хто ви, що саме пропонуєте і чому аудиторії медіа це цікаво. Опис якогось ноу-хау, репортаж чи ударний початок релізу працюють добре, загальні фрази – ні. Цю лекцію провела Інна Гадзинська, редакторка ТЕКСТИ.org.ua.
Як ефективно таргетувати рекламу для проєктів у соцмережах. Олена Федоровська, інтернет-маркетолог, таргетолог, розповіла про основні тенденції та алгоритми. А при розробці реклами радить послідовно відповідати на три питання: кому ви хочете щось сказати, що саме говоритимете та з якою метою хочете це сказати.
Також для учасників Школи провели майстер-клас з Weblium. Ця платформа є альтернативою російській Tilda і дозволяє організаціям громадянського суспільства створювати сайти та сторінки.
Організатори дякують учасникам за позитивні відгуки.
Цей захід став можливим завдяки фінансовій підтримці Швеції.
Центр демократії та верховенства права – аналітично-адвокаційний центр, що працює в громадському секторі України з 2005 року, спрямовуючи свої зусилля на розвиток незалежних медіа, підтримку громадських платформ і рухів, а також побудову правової держави в Україні. Місія – сприяти розвитку суспільства активних та відповідальних громадян.
ЦЕДЕМ є засновником та активним учасником таких важливих ініціатив як Реанімаційний Пакет Реформ, кампанія ЧЕСНО. Фільтруй суд!, Незалежна медійна рада, Кампанія “За безпечні дороги”, Міжнародна літня школа медійного права та інші.
Школа комунікацій ЦЕДЕМ – щорічний освітній захід Центру демократії та верховенства права. Це безкоштовний інтенсив для комунікаційників/піарників громадського сектору та державних організацій, які бажають бажає поглибити свої знання та навички. Школа заснована у 2020 році і цьогоріч відбулася втретє.
Більше про роботу Центру у річних звітах: https://cedem.org.ua/annual_reports/.