20 листопада 2019 року Google опублікував новину, в якій повідомив та роз’яснив оновлення правил щодо політичної реклами. Основною метою є підвищення прозорості розміщення та поширення політичної реклами на платформі. Зокрема, компанія зосередилась на забороні мікротаргетингу, підвищенні видимості політичної реклами. Компанія прагне, аби практика розпізнавання політичної реклами узгоджувалася з наявною на телебаченні, радіо та в пресі. Більше того, Google планує удосконалити рекламне сховище платформи та відображати детальнішу інформацію щодо політичної реклами у своїх звітах про доступність сервісів і даних.
Як зазначає Google, компанія націлена на підвищення видимості політичної реклами та спрощення можливості її відслідкувати. Щоби цього досягнути, нові політики обмежують аудиторію політичної реклами до орієнтації на загальні критерії: вік, стать, місцезнаходження (поштовий індекс). Звичайно, рекламодавці можуть продовжувати націлюватись і на контекст, який цікавить ту чи іншу аудиторію. Для прикладу, розміщувати відповідну рекламу для людей, які читають чи переглядають новини про, скажімо, економіку. Компанія вважає, що це допоможе узгодити підхід до розпізнавання політичної реклами з усталеною практикою на ТБ, радіо та в пресі. А тому сприятиме більшій прозорості та публічному обговоренню таких продуктів.
Більше того, компанія роз’яснює: регулювання буде однаковим для всіх рекламодавців, без жодних винятків. Зокрема, Google зазначає, що поширення неправдивої інформації суперечить політикам щодо реклами. Неважливо, чи це стосується неправильної ціни на стілець, чи недостовірної інформації про кандидата. Компанія пояснює, що це правило охоплює і такі техніки, як глибинні підробки (deep fakes), маніпуляції в медіа та дезінформацію. Адже вони можуть істотно підірвати довіру до виборчого або демократичного процесу.
Першою країну, в якій будуть впроваджувати зміни, стане Сполучене Королівство, де нові правила обіцяють ввести до початку парламентських виборів (12 грудня 2019 року). В ЄС оновлені політики запрацюють до кінця року, а в усьому світі – з 6 січня 2020 року.
Нагадаємо, що платформа Google має декілька ключових характеристик щодо особливостей регулювання політичної реклами :
- формати політичної реклами: пошукова реклама (яка з’являється в Google як результат пошуку конкретного запиту або кандидата), реклама в YouTube (яка з’являється в YouTube-відео та генерує прибуток для рекламодавців) та медійні оголошення (з’являються на веб-сайтах та генерують прибуток для розповсюджувачів реклами).
- публікація звіту про доступність сервісів і даних: платформа охоплює рекламні оголошення, у яких згадуються політичні партії, чинні депутати або виборні посадові особи чи кандидати. Зокрема, звіт показує кількість оголошень, загальну суму витрат на оголошення з 20 березня 2019 року (коли платформа ввела це правило), список найбільших рекламодавців, а також містить бібліотеку з усіма оголошеннями за згаданий період.
- заборона мікротаргетингу (орієнтація на точкові мізерні інтереси аудиторії) в політичній рекламі на платформі. У багатьох країнах, де таргетинг політичної реклами регульований законом, Google дотримується наявних правил. У США, де згаданого регулювання немає, платформа пропонує базові можливості таргетингу для перевірених рекламодавців. Наприклад – розміщення оголошень на основі публічних дописів виборців та їхньої загальної політичної приналежності (ліві, праві, центристи).