Реформа освіти та Нова українська школа на онлайн-навчанні Відкритого Університету Реформ 11

Травень 25, 2020

23 травня 2020 року відбулося чергове суботнє онлайн-навчання Відкритого Університету реформ освітнього проєкту Центру демократії та верховенства права. Учасники мали нагоду ознайомитися із реформою освіти: від системи шкільної освіти до університетської, а також дізнатися дізнатися про громадянську освіту та Нову українську школу.

Перша лекція від Вікторії Топол, головної редакторки сайту “Нова українська школа”, була присвячена саме реформі шкільної освіти, головний виклик якої, за словами спікерки – неорієнтованість на життя і нецікаве навчання. Оскільки реформа вже триває декілька років і ряд пілотних класів вже мають результати навчання, Вікторія розказала про деякі досягнення НУШ а саме:

  • Навчання на практичних завданнях;
  • Навчання через гру, що особливо важливо для дітей молодших класів;
  • Постійна робота у групах;
  • Більшість предметів інтегруються (об’єднуються);
  • Дітей не сварять через помилки і не порівнюють їх успіхи між собою та інше.

Лекція “Громадяни в пелюшках, або діти на варті демократії від виконавчого директора громадської організації “МІНЗМІН” Ярослава Турбіля мала на меті пояснити учасникам, чому громадянська освіта потрібна і важлива для сучасної України. На прикладі інших країн, лектор показав успішні реформи впровадження предмету “Громадянська освіта” у початкову та середню школу.

Серед тез щодо необхідності цієї дисципліни, вказано, що діти вчаться:

  • Захищати себе й свої права;
  • Контролювати владу та брати на себе відповідальність;
  • Аналізувати інформацію, мислити критично й відстоювати свою точку зору;
  • Дбати про світ довкола та про себе;
  • Не боятися позитивних змін і втілювати їх;
  • Реалізовувати свої ідеї на локальному та національному рівнях;
  • Бути готовими до викликів майбутнього.

Заключна лекція Іллі Крамара, випускника програми Teach for Ukraine безпосередньо стосувалася викладацького досвіду спікера та програми для молодих реформаторів, які вже сьогодні змінюють систему освіти на краще й ідуть викладати в школи маленьких містечок і сіл.

Teach for All – це глобальна мережа, яка об’єднала 45 регіональних організацій, до якої доєдналася Україна (проєкт в Україні має назву Teach for Ukraine). “Навчай для України” – громадська організація, яка прагне, щоб кожна дитина мала можливість реалізувати власний потенціал за допомогою якісної освіти, незалежно від місця проживання.

Місія організації – розвивати спільноту лідерства для розширення освітніх можливостей в житті дітей сьогодні та системних вдосконалень в житті країни завтра.

Також на минулому тижні відновилася традиція вечірніх лекцій для учасників у будні. У середу відбулася лекція Дарини Марчак, керівниці Центру аналізу публічних фінансів Київської школи економіки, яка прочитала учасникам лекцію на тему “Бюджетна політика України: що відбувається з нашими грошима”. 

За її словами, публічні фінанси мають кілька вимірів, а саме: 

  1. сукупні доходи та видатки держави, та структура їх розподілу на різних рівнях: державний бюджет та місцеві бюджети. 
  2. набір дій, що здійснює уряд та інші державні органи щодо надходжень (податки, митниця), видатків бюджетів усіх рівнів, їх балансування (політика щодо дефіциту, державного боргу).
  3. дослідження “ваги” держави в економіці.

Лекторка також зазначила, що знання про публічні фінанси впливають на стабільність і динаміку економічного розвитку, а слабкі публічні фінанси провокують постійні кризи, девальвацію, дефолти і зниження рівня життя населення.

Виконавчий директор Центру економічної стратегії Гліб Вишлінський у своїй лекції розповів учасникам про хід економічних реформ в Україні. 

Економічна політика залежить від якості прийняття владних рішень. Зараз ця якість низька, через недореформовану систему управління й кадровий голод.

Коронавірус сильно вдарив по вітчизняній економіці, адже ми орієнтуємося на експорт. Наразі, Україна не зможе втримати економіку без допомоги Міжнародного Валютного Фонду, а іноземні інвестори зацікавлені у здорових стосунках української влади та Міжнародного валютного фонду. 

Для МВФ також є важливим стабільність уряду, відсутність відкату реформ, зокрема, незалежність Національного банку України, Національного антикорупційного бюро, Вищого антикорупційного суду України.

Таким був навчальний тиждень учасників Відкритого Університету Реформ 11. Щоб дізнатися подальші новини, слідкуйте за оновленнями на наших ресурсах.