Яка різниця між навчанням та освітою та які основні елементи навчального процесу? Про це вурівці спілкувалися під час вечірньої зустрічі з Михайлом Винницьким, професором Центру сімейного бізнесу LvBS, викладачем Києво-Могиляської академії та радником Міністра освіти.
Освітня реформа – одне з перших рішень, ухвалених після Революції Гідності. Закон писали ще в умовах боротьби проти екс-міністра освіти Табачника, тому більшість положень були «проти» чогось, а не «за» щось. Одна із засадничих відмінностей – заміна формулювання «вищий навчальний заклад» на «заклад вищої освіти».
Пан Михайло наголосив, що зміна визначень не є просто підміною понять. «Навчання полягає у вивченні чогось конкретного й усталеного (“відкриваємо голову студента і наливаємо туди знання”), а оСВІТа – у проСВІТленні. Освіта – це навчання про СВІТ та формування СВІТогляду людини», – зазначив лектор.
За словами професора, освітній процес складається з трьох елементів: аудиторії, лабораторії та бутафорії. Аудиторія – це не про лекції, це про семінари, обговорення того, що студенти вже прочитали вдома. Лабораторія – це не лише про точні науки, лабораторія потрібна і, наприклад, для філологів. І так, бутафорія – студентські gift shops, хаби, спортивні змагання, дозвілля, що теж є необхідним елементом.
Важливо, що на кожен із них можуть, а часто повинні, впливати студенти, щоб зробити своє студентське життя важливим та цікавим тут і зараз, а не колись у майбутньому. Не варто жити в очікуванні закінчення університету, хвилюватись про роботу за фахом та думати про побудову успішної кар’єри. На думку Михайла Винницького, передовсім потрібно отримувати задоволення від освітнього процесу та формувати власний погляд на світ. «А про все інше (читай, знання) розкаже Google».
Загалом зустріч пройшла у форматі жвавого обговорення, яке не залишило байдужим нікого з присутніх. Це не дивує, адже йшлося про актуальні проблеми студентства, яке складає чималий відсоток учасників та учасниць 7-го набору ВУР.