Кожного дня дорогою додому ви все ще заходите в старий, занедбаний нефарбований під’їзд вашого багатоквартирного будинку та подумки нарікаєте на ЖЕК та комунальні служби? Але продовжуєте тихо та покірно чекати на новорічне диво у вигляді пофарбованих стін та безпечних ліфтів?
Героїня нашої історії Наталя Рижкова одразу зрозуміла, що «ремонт» з 70-х років минулого століття – з ураженими грибком стінами та зламаними поштовими скриньками – нівелює її гідність та є зневагою щодо всіх мешканців будинку. Але знала, що тільки активними діями можна змусити комунальні служби виділити кошти на капітальний ремонт під’їзду.
Створення ОСББ не стає панацеєю від усіх комунальних проблем – такої думки була Наталя. Для того, аби зрушити з мертвої точки, вона використала інші інструменти впливу, які тепер радить застосовувати:
- Не витрачайте час на походи по кабінетах: пишіть звернення, індивідуальні та колективні;
- Якщо отримуєте лише “відписки” від комунальників – звертайтесь до органів влади;
- Вивчайте законодавство у сфері житлово-комунальних послуг та просіть обґрунтувати позицію комунальних служб згідно з ним.
Результат таких дій Наталі настав не одразу. Та одного дня в під’їзді з’явились підрядники: на першому поверсі почали робити ремонт, а невдовзі замінили старі вікна на пластикові.
Боротьба все ще триває – мешканці будинку продовжують робити ремонт на поверхах, розв’язують питання щодо заварювання сміттєвого трубопроводу та багато інших, пов’язаних із використанням спільного простору.
Ця публікація стала можливою завдяки щедрій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з Міжнародного Розвитку (USAID). Центр демократії та верховенства права був відповідальний за зміст публікації, але він не обов’язково відображає погляди USAID або Уряду США.