Навчатися і змінювати: які проєкти вже втілили учасники ВУР-13

October 20, 2021

16 жовтня стартував Відкритий Університет Реформ – освітній проєкт Центру демократії та верховенства права для молоді, яка прагне дізнатися більше про реформи та долучитися до їх втілення. Наступні два місяці учасники ВУР будуть слухати лекції, які охоплюють більшість реформ та стажуватися у громадських організаціях.

А ще одним форматом навчання для ВУРівців будуть власні проєкти, які вони мають втілити у командах (перед тим розробивши тему та презентувавши її). Для учасників це можливість на практиці здобути навички менеджменту, спільної роботи – і змінювати країну на краще, адже проєкти живуть не лише на папері, їх втілюють за межами Відкритого Університету Реформ.

Розповідаємо про проєкти учасників попереднього, 13 набору ВУР.

“Аби почули”

ВУРівці створили серію подкастів про проблеми з комунікацією різних реформ та варіантами їх вирішення. Родзинкою проєкту стали запрошені експерти, а із втіленням допомагала менторка Валерія Дідик, на той час менеджерка проєктів Ініціативи секторальної підтримки громадянського суспільства України у Центрі демократії.

“Відразу було зрозуміло, що проект моєї мрії мусить бути про комунікації. – розповів автор проєкту Костянтин Римар. – Але після воркшопу з проєктного менеджменту стало ясно: ідею треба допрацювати, сконцентруватися на якійсь чіткій проблемі чи можливості. Не менше години я безуспішно обговорював з друзями ідеї в пошуках “тієї самої”. Раптом хтось з нас побачив мем, де воду в електричному пластиковому чайнику нагрівали на газовій плиті (не дуже успішно). Ця картинка була для нас життєвою, оскільки навіть від найгеніальнішого винаходу не буде жодного толку, коли не знаєш, як ним користуватися. Тут нам і захотілося дізнатися, як комунікувати реформи, щоб вони були корисними для суспільства”.

“Дебатуй. Реформуй”

Дар’я Кравченко очолювала проєкт “Дебатуй. Реформуй” та разом з командою провела дебатний турнір на тему реформ, щоб збільшити обізнаність молоді та покращити їхні навички критичного мислення (завдяки особливій освітній технології).  Команді допомогала менторка Юлія Дядюк – аналітикиня та менеджерка проєктів ЦЕДЕМу.

“Найбільше досягнення проєкту – відгуки учасників та їхні нові знання й навички. Одразу після завершення проєкту вони питали, коли буде другий турнір. Їм випала нагода поспілкуватися з першою заступницею Міністра освіти і науки України у 2014–2016 роках, найкращим суддею Федерації дебатів України трьох останніх сезонів, засновницею медіапроєкту ТЖ/Типові Журналісти, і, звичайно ж, представниками Центру демократії та верховенства права”, розповіла Дар’я Кравченко.

 “Супергерої для громади”

Орест Борис та його команда втілювали проєкт “Супергерої для громади”, покликаний сприяти обізнаності молоді щодо місцевого самоврядування та органів державної влади, зробити популярнішою громадську активність та процеси “на місцях”. Команда Ореста знаходиться під наставництвом менторки Анни Смолько – координаторки освітніх проєктів, випускниці 11-го набору ВУР. 

Орест Борис розповідає: “Найважче було визначити остаточну тематику та формат заходу. У кінцевому вигляді наш проєкт містив теоретичну частину з лекціями, спікерами, знайомством та практичну частину… Я хотів би продовжити проєкт з командою, особисто вже намагаюсь реалізувати його у своїй територіальній громаді. Сподіваюсь, що надалі буде можливість провести його на обласному та національному рівнях, адже розуміння процесу місцевого самоврядування та реформи децентралізації є важливим аспектом для побудови розвиненої та сильної держави.”

“Піратолови”

Анастасія Павлик працювала з командою над проєктом “Піратолови”. Вони створили навчально-інформаційний комікс з елементами гейміфікації, мета якого – пояснити суспільству, як споживання і фінансування нелегального контенту шкодить Україні. А також запропонувати конкретні способи, котрими кожен з нас може «зловити пірата». Менторив команду “Піратолови” Володимир Бартко – учасник 12-го набору ВУР, політолог, правник, спеціаліст у сфері стратегічних комунікацій, співавтор посібника для публічних службовців “АйДентика”.

“Найбільшою перепоною був страх через відсутність досвіду управління проєктами. Але якщо не спробуєш, ніколи так і не будеш уміти. На щастя, відчувалось як бажання команди реалізувати проєкт і віра самих у себе, так і зовнішня підтримка наставників. Це і допомагало боротися зі страхом. Вважаю найбільшим досягненням те, що кожен з учасників команди відкрив у собі новий талант. Шестеро юристів і один географ стали командою сценаристів, дизайнерів, редакторів, менеджерів партнерств, комунікаційників, копірайтерів й інших нових для нас професій”, – каже Анастасія Павлик.

За її словами, складно уявити іншу ситуацію, яка спонукала б учасників здобути стільки навичок, усі з легкістю бралися за будь-які, найбільш непритаманні їм завдання. Саме завдяки спільним зусиллями вдалося реалізувати проєкт.

Про новий, вже 14-й набір Відкритого Університету Реформ читайте на сторінці проєкту.